Звіт: 5-те щорічне BIG TRADE-MARKETING SHOW-2021: У ВСІ ТЯЖКІ

5 лютого в Києві відбулась щорічна, 5-та за рахунком, Всеукраїнська конференція «Big Trade-Marketing Show-2021: У всі тяжкі», яка стала головною подією року для вітчизняних трейд-маркетологів.

Це єдиний в Україні спеціалізований захід для фахівців у сфері трейд-маркетингу та суміжних галузей. На зустрічі зібралися понад 200 топ-маркетологів, керівників маркетингу та продажів, трейд-маркетингу, бренд-менеджменту, керівників програм лояльності рітейлерів і постачальників. Були присутні також мерчандайзингові агентства, розробники IT рішень для рітейлу, постачальники обладнання тощо. Учасники конференції обговорили тенденції розвитку трейд-маркетингу в сучасних умовах, а також провели перемовини з чинними та майбутніми партнерами.

Розподіл учасників за сферами діяльності виглядав так:

  • виробники – 42%;
  • суміжні галузі (ІТ, консалтинг, послуги для рітейлу) – 26%;
  • рітейлери – 17%;
  • дистриб’ютори – 15%.

Розподіл аудиторії за рівнем менеджменту виглядав наступним чином:

  • директор з маркетингу, маркетолог – 26%;
  • трейд-маркетолог, бренд-менеджер – 17%;
  • директор, комерційний директор – 15%;
  • директор з продажів, менеджер – 12%;
  • директор з розвитку – 8%;
  • мерчендайзер – 8%;
  • власник, генеральний директор – 7%;
  • керівник відділу трейд-маркетингу – 7%.

На початку конференції з привітальним словом до учасників виступила модераторка BIG TRADE-MARKETING SHOW-2021: У ВСІ ТЯЖКІ Леся Іванченко, заступник генерального директора по торгівлі та маркетингу ТОВ «Супермаш».

Відкрила конференцію Марина Забарило, комерційна директорка Consumer Panel & Services Ukraine GfK. Вона презентувала дослідження на тему «Що хочуть покупці від брендів у період кризи?»
Спікерка наголосила, що карантинні обмеження змінили загальну картину каналів продажів FMCG. Вулична торгівля найбільш постраждала – втрати склали 10% – і стала донором для зростання інших каналів – насамперед, e-commerce (+70%), прямих продажів (+43%) і традиційних магазинів (+23%). Досить скромне зростання зафіксували супермаркети (+7%) і гіпермаркети (+2%). Аналіз домашнього споживання 4 тисяч домогосподарств України показав цікаві дані: попри пандемію, у 2020 році FMCG продажі зросли на 7% порівняно з 2019-м. Продажі товарів Private Label зросли на 19%, тоді як продажі орендованої продукції – лише на п’ять. У той же час популярність вагових продуктів впала на 1%.

Наступна спікерка, Марина Вознесенська, директорка з маркетингу мережі аптек «Будьте здорові», «Економ-і-я» й «ЕКО-аптека», познайомила учасників конференції з Клієнторієнтованою стратегією в період соціальної турбулентності.
Марина презентувала кейс «Оптика в мережі аптек» зі збільшення продажів товарів оптики.
У підсумку в мережі було впроваджено низку трейд-маркетингових рішень – розширення категорії, поява аксесуарів для окулярів, постійний процес навчання персоналу, нове, більш зручне оформлення секції оптики, перебудова внутрішньої логістики тощо. У підсумку, як зазначила Марина Вознесенська, річні продажі товарів категорії «Оптика» в усій мережі аптек збільшилися на 400%.

Велику увагу учасників заходу привернув виступ керівника відділу розвитку ВТМ і оптимізації асортименту мережі «АТБ-Маркет» Дар’ї Бахматової на тему «Колаборація брендів, як елемент просування товарів ВТМ».
Спікерка розповіла про маркетингові акції за участі популярних зірок української естради, які мережа «АТБ-Маркет» впровадила минулого року. «Будувати всю комунікацію лише на цінах неможливо, – наголосила Дар’я Бахматова у підсумку свого виступу. – Слід робити акцент на емоціях, довірі й любові до бренду!»

Криза коронавірусу призвела до глобальних змін у багатьох галузів, і найбільші з них сталися у віртуальному середовищі. Прогрес електронних технологій лише пришвидшився, і це підтвердила наступна спікерка BIG TRADE-MARKETING SHOW-2021: У ВСІ ТЯЖКІ Людмила Мочальська. Керівниця програми лояльності ТМ «Родинна ковбаска» виступила з кейсом «Програма лояльності та штучний інтелект».
В першу чергу виробник налагодив комунікацію зі споживачами, впровадивши чат-бот у мобільному застосунку Viber. Спікерка розповіла, що це дало змогу штучному інтелекту на підставі математичних алгоритмів проаналізувати вподобання споживачів. Це відкрило широкі можливості як для визначення популярності тих чи інших продуктів у різних категорій покупців, так і персоналізувати торговельні пропозиції.

Не менш цікавим за попередні виступи виявився і практичний кейс «Як заробити на витратах», представлений двома спікерами: комерційним директором Non Food, Berta Group, Іваном Даниленко й Олександром Андроніком, СЕО Sale’s Up.
Наведений кейс став прикладом співпраці національного дистриб’ютора продовольчих і непродовольчих товарів і компанії-постачальника рішень з автоматизації бізнес-процесів.
У підсумку, впровадження проекту дало змогу підвищити ефективність роботи менеджерів і зменшити вплив людського фактору, і головне – покращити прибутковість компанії.

Наступним спікером виступив Андрій Боровський, керівник маркетингу будівельних сумішей «Хенкель Баутехнік Україна». Його доповідь мала назву «DIGITAL підхід до просування. Кейс Хенкель Баутехнік.»
Спікер зазначив, що головним завданням перед маркетологами було – потрапити до центру прийняття рішень споживача. Для цього було вжито низку заходів.
Як відомо, споживач довіряє досвіду іншого споживача, і Андрій розповів, що з огляду на це було створено «армію» амбасадорів бренду із залученням мікро інфлюенсерів.
У підсумку Андрій Боровський зазначив, що вжиті заходи дозволили споживачам краще сприймати технічно складну інформацію й підкріпили репутацію відкритого бренду, а отже – допомагатимуть робити вибір саме на користь продукції його компанії.

Тетяна Пащенко з компанії Май Україна познайомила аудиторію з кейсом «Вивід нового продукту в умовах тряски», заснованим на запуск продажів інноваційного продукту – вітамінної лінійки чаїв ТМ Curtis – у магазинах торгівельних мереж країни.
Маючи в розпорядженні лише три місяці вивід продукту, команда Тетяни розробила маркетингову стратегію, яка спиралася на донесення до споживача інформації про корисність для здоров’я нового продукту із залученням топ-блогерів на популярних серед молоді соціальних платформах – Facebook і Instagram і Tik-Tok.
«Своєчасність запуску в чинних умовах, покриття актуальної потреби в додатковій підтримці організму та його головних функцій: імунітету, гармонії, краси й активності стало вирішальним чинником успіху проекту», – наголосила під кінець свого виступу Тетяна Пащенко.

Юлія Вирва, комерційна директорка, Premier FOOD (Mr.Grill) виступила з темою: «Чи варто підключати онлайн продажі? За яких умов? Якщо варто, то як? Як перейти до FMCG e-commerce? Як підключити маркет-плейс?»
На прикладі своєї компанії спікерка запевнила учасників конференції у доцільності підключення каналів онлайн-торгівлі. Присутність постачальника харчових продуктів у вітчизняних і світових маркетплейсах, співпраця з онлайн-сервісами доставки, впровадження власного веб-магазину й мобільного застосунку дозволило бути представленими не лише на українському ринку, але й на великих ринках СНД, США, Європи й Азії.

Черговий кейс презентував Роман Білецький, національний менеджер ТМ Tiziano. Його виступ мав назву «Революція Tiziano. Алюмінієвій банці бути чи не бути? Битва банки з пляшкою».
Спікер розповів про нюанси впровадження на українському ринку нового продукту – газованих винних напоїв в інноваційній упаковці – алюмінієвих банках.
Загалом, як підсумував Роман Білецький, впровадження революційного формату вина виявилося успішним експериментом, який прийшов до смаку усім поколінням покупців – для більш старших вино в банках стало зручним релаксом, тоді як для молоді – своєрідним протестом проти встановлених шаблонів.

Наталія Нікітенко, managing Director ТОВ СП «Соломія», виступила з доповіддю на тему: «Як адаптувати рекламне повідомлення під нові умови?»
Спікерка розповіла про зміни, які сталися з настроями споживачів за останні 12 місяців. Після тривалого зростання добробуту спалах пандемії й пов’язані з цим події призвели до високого рівня занепокоєності й особистих переживань у великої частки людей.
Через це покупці стали більш прагматичними. Тому Наталія порадила рітейлерам бути чесними зі споживачами й пропонувати практичні й реалістичні пропозиції та надавати більш змістовну інформацію щодо товарів. Маркетологи також мають виступити і в ролі психологів – зменшити занепокоєність покупців, зрозуміти їхні проблеми.

Тема аналізу поведінки споживачів за допомоги технологій штучного інтелекту набирає все більшої популярності. І черговим підтвердженням цього став виступ Гаррія Гнатовського, архітектора рішень «Слуно Україна». Він презентував доповідь «Новий рівень прогнозування промо: аналіз поведінки покупців і машинне навчання».
Гаррій Гнатовський представив кілька моделей машинного навчання для обслуговування клієнтів і на прикладах показав, наскільки точно штучний інтелект може прогнозувати зміну споживчої поведінки. Це надає змогу більш точно впроваджувати рекламні акції, змінювати ціни й приймати інші бізнес-рішення, що впливають на попит.

Наступною виступила Василиса Петлицька, заступниця директора з маркетингу EVA. Вона познайомила аудиторію з черговим практичним кейсом «Що значить бути одними з перших у світі? Досвід запуску мережею EVA акції колекціонування, з використанням електронних фішок».
Спікерка акцентувала увагу на перевагах програми лояльності, впровадженої мережею EVA. Маркетологи EVA перевели акцію на електронні рейки, що не лише збільшило кількість споживачів, які долучилися до акції, але й зменшило видатки на маркетингові акції більш ніж на третину.
Таким чином, підсумувала Василиса Петлицька, перевірений часом маркетинговий інструмент може стати більш ефективним із залученням сучасних технологій.

Завершувала серію доповідей запрошена з Бельгії спікерка Тетяна Скоробагатова, продюсерка Big Trade-Marketing Show і керівниця маркетингу з 16-річним досвідом у рітейлі і FMCG. Вона розповіла про те, Як додати нові канали збуту і тільки виграти від цього.
«Зведіть отриману інформацію та оцініть швидкість і вартість запуску того чи іншого напрямку. І навіть якщо зараз для вас щось не актуально, як показує не тільки українська, а й світова практика, готовим треба бути до будь-яких ситуацій», – такими словами підсумувала і свій виступ, і всю конференцію Тетяна Скоробогатова.

Конференції TradeMasterGroup, окрім інформативних виступів спікерів, відрізняються динамічними інтерактивами, і ця зустріч не стала виключенням. В рамках «Big Trade-Marketing Show-2021: У всі тяжкі» відбувся 2-й Всеукраїнський Merchandising Battle. Нагадаємо, що вперше цей конкурс на території України був проведений минулого року і одразу потрапив до Книги рекордів України.
Цього року в Merchandising Battle взяли участь мерчандайзингові команди від провідних компаній, які працюють з викладкою та просуванням товарів у роздрібній торгівлі.
Переможці баттлу компанії «Май Україна» та «Корпорація Біосфера» також отримали дипломи Книги рекордів України за унікальні показники конструкцій-викладок.
Окрему нагороду отримала компанія «Трейд Мастер Груп» за встановлення рекорду України як організатора наймасштабнішого бізнес-заходу у сфері трейд-маркетингу.
B2B Медіа-група TradeMasterGroup, вітає учасників конференції з набутими знаннями і новими знайомствами.

Партнери та підтримка:

Чайний Партнер – Соломія
Іт Консалтінговий Партнер – Слуно Україна
Партнер Кофе-брейків – Trevi
Трансформаційний Партнер – YouCoach
IT Партнер – Спілка автоматизаторів бізнесу
Офіційний Винний Партнер – TIZIANO
Офіційний Партнер – MAY-Ukraine
Поліграфічний Партнер – Типография Бумажный Змей
Технологічний Партнер – Sales’Up
За підтримки – Євростенд
HR Партнер – Work.ua
За підтримки – Євростенд
Скляні системи для івентів – NEOsystem
За підтримки – АВС Креатив

Організатор: Trademaster.ua